برپایی نمایشگاه رمضانیه نسخ خطی قرآن در مراکش 
کد خبر: 4207563
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۹

برپایی نمایشگاه رمضانیه نسخ خطی قرآن در مراکش 

به مناسبت ماه رمضان، نخستین نمایشگاه «خوشنویسی عربی و قرآن» در مرکز فرهنگ و هنر شهر «آسفی» مراکش برپا شده و نسخه‌هایی از قرآن با بیش از 500 سال قدمت در معرض دید عموم قرار گرفته است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «arrabita.ma»، این نمایشگاه به همت باشگاه نسخ خطی، سکه‌ها و تمبرهای پستی مراکش و با همکاری اداره منطقه‌ای فرهنگ شهر آسفی و با شعار «قرآن کریم از نسخه خطی و چاپی» در حال برگزاری است.

در این نمایشگاه، نسخه‌هایی از قرآن با قدمت بیش از پنج قرن به نمایش گذاشته شده و سنت‌های اصیل و ریشه‌دار مراکشی‌ها در کتابت مصحف، تکریم و حفظ کتاب الهی را برجسته می‌کند.

در نمایشگاه مذکور همچنین، نقش و مشارکت شهروندان مراکشی در خلق آثار شگفت‌انگیزی در حوزه معماری، تزئینات، هنر و نسخ خطی با الهام از قرآن در معرض دید عموم قرار گرفته که میزان ارتباط خوشنویسی عربی با قرآن به‌عنوان یک وسیله ایده‌آل برای حفظ کلام وحی را تبیین می‌کند.

همچنین در حاشیه این نمایشگاه، همایشی علمی با عنوان «اهتمام اهالی شهر آسفی به قرآن» و با حضور شیخ سیدی عبدالهادی حمیتو، رئیس کمیته مصحف محمدی مراکش و عضو شورای آکادمی انجمن علمای محمدیه این کشور و سیدی عبدالسلام کادی، عضو کمیته مصحف محمدی برگزار شد.

انتهای پیام
captcha